Позитивні дії щодо поліпшення гендерного балансу в науці
Незважаючи на розширення участі в системі вищої освіти і наукових досліджень, жінки як і раніше недостатньо представлені в значно певних наукових і технічних дисциплін і дивно мало жінок залишаються у високі пости в науці.
Очевидно, що переваги інноваційних досліджень не може бути максимальним, якщо одна половина населення виключена з повної участі. Дій щодо забезпечення гендерної справедливості в дослідженні Тому життєво важливо для конкурентоспроможності Європи, і важливе значення для успіху європейського дослідницького простору.
Фінансований ЄС проект GENDERA ('Пол дебати в європейський дослідницький простір»), яка проходила з 2009 по 2012 роки, була спрямована на підвищення участі жінок у передової науки на національному та європейському рівнях.
Партнери проекту, на чолі з угорським фонд науки і техніки, в особі країн, які мають досвід у підтримці жінок у наукових дослідженнях, але і деякі країни, які все ще намагаються рішенням гендерного дисбалансу в науці.
Проект запрошений широкий спектр осіб, що рішення та інші зацікавлені сторони взяти участь у діяльності щодо створення мереж і ряд семінарів. Серед учасників були науковці та академіки.
Події розглянуто цілу низку гендерних питань, у тому числі факторів, які обмежують кількість жінок в конкретних наукових галузях і в керівних посадах.
Метою було виявлення передової практики для поліпшення гендерного балансу. Проектна група проаналізувала найкращих наявних даних і статистики, а також приклади з реального життя, де наукові установи запровадили гендерних дій.
Наприкінці вправи, GENDERA опублікував ряд ключових рекомендацій, заснованих на результатах всіх обговореннях. Наприклад, в рамках проекту зазначив, що, в кінцевому рахунку, тому що фінансування використовує дії у дослідженні світу, дослідницькі гранти та гендерної рівності плани дій повинні бути пов'язані між собою.
Це означає, наприклад, що умови гранту повинні вимагати гранту заявники - будь то індивідуальний проект або дослідницьку групу або весь інститут - для досягнення конкретних гендерних балансових завдань.
Квоти іншою мірою, яка може підвищити зайнятість і просування жінок-вчених, проект рекомендує.
Ці та інші заходи, якщо чесно застосовуються, могли б допомогти, сприяючих поліпшенню представленості жінок у наукових дослідженнях, забезпечення того, щоб кожен, незалежно від їхньої статі, дозволяється зробити його або її внесок у науку і суспільство.
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, відвідайте:
проект листок http://cordis.europa.eu/projects/rcn/93105_en.html
Угорська фонд науки і техніки http://www.tetalap.hu/